Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Instructional systems --- Education and state --- Teaching --- Systèmes d'enseignement --- Education --- Enseignement --- Politique gouvernementale --- 371.21 --- 37.014.5 --- 371.212 --- 371.12 --- onderwijsorganisatie - schoolorganisatie - scholengemeenschappen - schoolbeleid --- onderwijspolitiek - schoolpact --- leerlingen --- leraars - leraars, statuut --- Systèmes d'enseignement
Choose an application
onderwijsrecht --- schoolpact --- Public law. Constitutional law --- School management --- Belgium --- Enseignement --- Législation --- Onderwijs --- Wetgeving --- 37.014.5 --- 351.851 <493> --- onderzoeksrapport --- Schoolpact --- onderwijspolitiek (x) --- na 1945 (x) --- 342.733 <493> --- 371.014.5 <493> --- #A9212A --- grondwet --- onderwijs --- recht, onderwijs --- onderwijspolitiek - schoolpact --- Onderwijswetgeving--België --- Grondwettelijk recht --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Hulpwetenschappen --- rechtswetenschappen en criminologie --- Grondwettelijk recht. --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- rechtswetenschappen en criminologie. --- 351.851 <493> Onderwijswetgeving--België --- Educational law and legislation --- Rechtswetenschappen en criminologie.
Choose an application
In het centrale onderwijsbeleid worden drie componenten onderscheiden: de manier waarop het beleid de leerplannen en leerinhouden oplegt (het leerplanbeleid), de structuren waarbinnen de leerlingen hun schoolloopban doorlopen, de slectiemechanismen daartoe inbrengen, en de maatregelen die het beleid neemt om de kwaliteit van het onderwijs te bewaken. Deze drie componenten worden geconcretiseerd in en getoetst aan het onderwijsbeleid in Engeland, Frankrijk en de Duitse Bondsrepubliek. De resultaten van deze studie worden vergeleken met het beleid in België en Nederland. De conclusie uit deze vergelijkende studie is dat het onderwijsbeleid in Engeland, Frankrijk en de Duitse Bondsrepubliek geïnspireerd wordt door een technische rationaliteit, die onder twee varianten voorkomt: de bureaucratische en de responsieve. De auteur besluit met de beschrijving van een onderwijsbeleid vanuit een technisch-interactieve rationaliteit, een visie die zijn voorkeur wegdraagt. (Bron: covertekst)
-#SBIB:316.334.1O212 --- Europa 481.9 --- Secundair onderwijs-beleid --- Education, Secondary --- -#PEDA:Wielemans, Willy --- 37.014.5 --- High school education --- Secondary schools --- onderwijspolitiek - schoolpact --- Education (Secondary) --- 083109.jpg --- Secundair onderwijs ; Duitsland --- Secundair onderwijs ; Frankrijk --- Secundair onderwijs ; Groot-Brittannië --- Frankrijk, Engeland en Wales, Duitse Bondsrepubliek --- 373.5 --- Comparative education --- Education and state --- #SBIB:022.TOND --- #GSDBP --- #A91F2 --- Education, Comparative --- Education --- Education policy --- Educational policy --- State and education --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Onderwijsbeleid: nationaal --- Government policy --- Comparative education. --- Lerarenopleiding --- Algemeen. --- History --- #SBIB:316.334.1O212 --- #PEDA:Wielemans, Willy --- Theses --- Secondary education --- School management --- onderwijsbeleid --- SO (secundair onderwijs) --- C6 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap
Choose an application
schoolstrijd --- History of education and educational sciences --- anno 1930-1939 --- anno 1900-1999 --- anno 1920-1929 --- Belgium --- Belgique --- Belgique ; politique --- België --- België ; politiek --- Enseignement --- Geschiedenis --- Histoire --- Onderwijs --- Education --- History --- Political aspects --- Aspect politique --- Politics and government --- Politique et gouvernement --- Education and state --- Histoire de l'enseignement --- --Belgique --- --1918-1940 --- --Question scolaire --- --Education and state --- 949.3.035 --- #SBIB:949.3H1 --- 37 <493> --- #A9312A --- Geschiedenis van België: interbellum (1919-1939) --- Geschiedenis van België: godsdienst en cultuur --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Onderwijspolitiek: schoolpact --- Politieke geschiedenis --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Onderwijspolitiek: schoolpact. --- Politieke geschiedenis. --- 949.3.035 Geschiedenis van België: interbellum (1919-1939) --- Education policy --- Educational policy --- State and education --- Social policy --- Endowment of research --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Government policy --- Free thought --- --1918-1940, --- Question scolaire --- Education and state - Belgium - History - 20th century --- Education - Belgium - History - 20th century --- BELGIQUE --- FLANDRE (BELGIQUE) --- ETUDE ET ENSEIGNEMENT --- HISTOIRE --- 20E SIECLE --- RELATIONS ENTRE FLAMANDS ET WALLONS --- LIGUE DE L'ENSEIGNEMENT
Choose an application
schoolstrijd --- History of education and educational sciences --- politiek --- onderwijs --- schoolpact --- anno 1900-1999 --- Belgium --- Belgique --- Belgique ; politique --- België --- België ; politiek --- Enseignement --- Onderwijs --- Education --- History --- Catholic Church --- Histoire --- Histoire politique --- Politique intérieure --- 37 <09> <493> --- -Education --- -#GGSB: Geschiedenis (Belgie) --- #GGSB: Onderwijs --- #gsdb8 --- Academic collection --- katholiek onderwijs --- onderwijspolitiek (x) --- onderwijssysteem --- overzicht --- schoolkwestie (x) --- vernieuwd secundair onderwijs (VSO) (x) --- 37.014 <493> --- #A91M1 --- 451.1 --- onderwijsgeschiedenis --- onderwijspolitiek --- schoolkwestie --- 683 --- Geschiedenis --- Onderwijsrecht --- Schoolstrijd --- 37.014 --- 371 --- 451.2 --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- Katholiek Onderwijs --- Onderwijsbeleid --- Onderwijspolitiek (onderwijsbeleid) --- Schoolkwestie --- 451 --- 451.1 )* ONDERWIJSGESCHIEDENIS - BELGIË --- onderwijsbeleid --- onderwijshervormingen --- onderwijswetgeving --- pedagogiek (gez) --- Katholiek onderwijs --- recht, onderwijs --- school- en onderwijsproblematiek --- Onderwijs: geschiedenis: België --- geschiedenis --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs--België --- -History --- -onderwijsgeschiedenis - België --- Algemene sociologie --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Onderwijspolitiek: schoolpact --- Politieke geschiedenis --- handboeken en inleidingen --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Onderwijspolitiek: schoolpact. --- Politieke geschiedenis. --- handboeken en inleidingen. --- 37 <09> <493> Geschiedenis van opvoeding en onderwijs--België --- 612 --- Muziekpedagogie: handboeken --- Handboeken en inleidingen. --- #GGSB: Geschiedenis (Belgie) --- onderwijsgeschiedenis - België --- Education and state --- 20th century --- Catholic schools --- Geschiedenis (Belgie) --- Church of Rome --- Roman Catholic Church --- Katholische Kirche --- Katolyt︠s︡ʹka t︠s︡erkva --- Römisch-Katholische Kirche --- Römische Kirche --- Ecclesia Catholica --- Eglise catholique --- Eglise catholique-romaine --- Katolicheskai︠a︡ t︠s︡erkovʹ --- Chiesa cattolica --- Iglesia Católica --- Kościół Katolicki --- Katolicki Kościół --- Kościół Rzymskokatolicki --- Nihon Katorikku Kyōkai --- Katholikē Ekklēsia --- Gereja Katolik --- Kenesiyah ha-Ḳatolit --- Kanisa Katoliki --- כנסיה הקתולית --- כנסייה הקתולית --- 가톨릭교 --- 천주교 --- Education - Belgium - History - 20th century. --- BELGIQUE --- ENSEIGNEMENT --- HISTOIRE --- 1951-1993 (BAUDOUIN I) --- POLITIQUE SCOLAIRE --- 20E SIECLE
Choose an application
Education and state --- Education --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Onderwijspolitiek: schoolpact. --- Politieke geschiedenis. --- History --- 37 <493> --- 371.014.52 --- 949.3.04 --- #SBIB:949.3H1 --- #SBIB:AANKOOP --- #SBIB:949.3H3 --- #PBIB:1999.4 --- #SBIB:013.GIFTSOC --- 371 <09> --- #A0002A --- 722 Schoolvrede --- schoolpact --- 949.3.04 Geschiedenis van België: 1945-heden --- Geschiedenis van België: 1945-heden --- 371.014.52 Schoolstrijd --- Schoolstrijd --- 37 <493> Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--België --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--België --- Geschiedenis van België: godsdienst en cultuur --- Politieke geschiedenis van België --- Educational law and legislation --- Congresses --- Droit --- Congrès --- Belgium --- History of education and educational sciences --- School management --- anno 1950-1959 --- BE / Belgium - België - Belgique --- 92 --- 351.3 --- 470 --- 323.3 --- 336.025 --- 322 --- Geschiedenis. --- Histoire. --- History. --- 92 Geschiedenis. --- 92 Histoire. --- 92 History. --- Openbaar bestuur: onderwijs. --- Openbaar onderwijs: algemeenheden. --- Politiek leven. Regeringscoalities en -crisissen. --- Uitgaven voor onderwijs en opvoeding. --- de Staat en de kerk. Godsdienstbeleid. Sociale rol van de kerken. --- Geschiedenis --- Openbaar bestuur: onderwijs --- Openbaar onderwijs: algemeenheden --- Politiek leven. Regeringscoalities en -crisissen --- Uitgaven voor onderwijs en opvoeding --- de Staat en de kerk. Godsdienstbeleid. Sociale rol van de kerken --- Education and state - Belgium - Congresses. --- Education - Belgium - History - Congresses. --- BELGIQUE --- EDUCATION --- LIBERTE DE L'ENSEIGNEMENT --- ENSEIGNEMENT --- 19E-20E SIECLES --- HISTOIRE --- 20E SIECLE --- VIE POLITIQUE
Choose an application
In 1893 werd tijdens het congres van de Belgische Volksbond voor het eerst een afzonderlijke afdeling voor onderwijzers opgericht. Initiatiefnemer was de Vlaamsgezinde, christen-democratische dorpsonderwijzer Kamiel Van Caeneghem. Deze eerste bijeenkomst van christelijke onderwijzers was de aanzet tot de stichting van het Algemeen Christelijk Onderwijzersverbond - COV. Naast het verbeteren van de beroepsbekwaamheid van zijn leden wilde het COV de materiële belangen van de leerkrachten behartigen. Gedurende al die jaren is deze doelstelling nauwelijks veranderd. Tot op vandaag blijven de syndicale en pedagogische werking de twee belangrijkste pijlers van deze vakbond. Hoewel het COV zich van bij zijn ontstaan als een christelijke vakbond wilde profiteren, duurde het tot na de Tweede Wereldoorlog voor het officieel deel ging uitmaken van het ACV. Het is intrigerend hoe de onderwijzersbond al die tijd, en ook de daaropvolgende decennia, zijn eigen weg wenste te volgen. Onderwijzerssyndicalisme kon volgens de vele leden niet vergeleken worden met arbeiderssyndicalisme. Treffend is dan ook de moeite die de leerkrachten hadden om zich met syndicale actiemiddelen zoals betoging en staking te verzoenen. (Bron: covertekst) Voorwoord: De geschiedenis van het COV en de relatie van het COV met de geschiedenis - Inleiding - 1. De groei naar een zelfbewust onderwijzerssyndicalisme 1893-1940. - 2. De naoorlogse jaren 1944-1950. - 3. De schoolstrijd 1950-1958 - 4. Van schoolpact tot herziening 1958-1973. - 5. Crisis en federalisering 1973-1983. Algemeen besluit
History of education and educational sciences --- Christen Onderwijzersverbond van België --- Belgium --- Geschiedenis van het onderwijs --- Histoire de l'enseignement --- Syndicalisme --- Vakbeweging --- Teachers' unions --- History --- Christelijk Onderwijzers Verbond --- 37 <09> <493> --- 371.16 --- 331.105.44 --- #PBIB:2003.4 --- #PBIB:gift 2003 --- #gsdb8 --- overzicht --- geschiedenis --- Christelijk Onderwijzersverbond (1893-) --- syndicalisme --- onderwijzend personeel --- vakbonden --- lager onderwijs (x) --- KADOC (x) --- C5 --- arbeidersbeweging --- #A0405A --- 453.1 Vakbonden --- 750 Onderwijspersoneel --- vakbond --- onderwijs --- 331.881 ACV-COV --- 37.014.3 --- 37.014.5 --- 37 (091) --- 371 --- 090867.jpg --- Christelijk Onderwijzersverbond --- Vakbewegingen en onderwijs ; Vlaanderen --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs--België --- Onderwijzenden:organisaties --- Vakbeweging. Vakvereniging. Vakbond --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- ACV, Algemeen Christelijk Onderwijzersverbond van België - COV --- onderwijshervormingen --- onderwijspolitiek - schoolpact --- onderwijs en opvoeding, geschiedenis --- onderwijs - school --- 94 --- 331.881 --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- handboeken en inleidingen --- handboeken en inleidingen. --- 331.105.44 Vakbeweging. Vakvereniging. Vakbond --- 371.16 Onderwijzenden:organisaties --- 37 <09> <493> Geschiedenis van opvoeding en onderwijs--België --- Handboeken en inleidingen. --- Teacher associations --- Teacher organizations --- Teachers --- Labor unions --- COV --- C.O.V. --- History. --- ACV, Algemeen Christelijk Onderwijzersverbond van België - COV --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs--België --- Teachers' unions - Belgium - History - 20th century
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|